donderdag 1 maart 2012

Een dag met een rijke ervaring

Vandaag stond weer in het teken van de groepsbijeenkomst medidatie/ontspanning van William Yang, oftewel Psycho Energetische Therapie. Wat ik vorige week al schreef was dat tijdens de oefeningen het me zo ontzettend geraakt heeft om terug te gaan naar de waardevolle mens achter de patient. Vol verwachting ging ik er vandaag weer naar toe, de rest van de dag geen afspraken, weet nu hoe het voelt na zo'n ochtend. Ook vandaag heeft het weer veel met me gedaan. Allereerst het contact met lotgenoten in wat voor fase dan ook en daarnaast natuurlijk alle oefeningen die je doet en wat je zo dicht bij je gevoel brengt. Vandaag kwam heel erg naar voren, dat je de hang naar het verleden moet loslaten en leven in het nu. Tijdens de oefeningen druppelde de tranen uit mijn ogen, zonder dat ik mijzelf daar echt van bewust van was. De boodschap van vandaag raakt me diep en je durft door deze ochtend ook weer eerlijker naar jezelf te kijken. Waarom steek ik zoveel energie in mijn werk? Is het voor mezelf? doe ik het voor mijn afdeling? doe ik het voor de organisatie? Ik denk dat het een mengelmoes is van alles, maar dat ik er de komende tijd wel wat mee moet gaan doen omdat het niet goed meer voelt zoals ik er nu mee omga.

Geen opmerkingen: