dinsdag 20 maart 2012

Mijn eigen proces

Vanmiddag naar het Taborhuis voor de 2e cursusmiddag creativiteit en kanker. We kregen weer een opdracht over het verleden en heden. Als je de opdracht hoort, denk je: wat moet ik ermee. Als je aan de gang gaat, komt er veel boven. Voor mij was het toch wel wat naar boven kwam: zijn zoals je bent. Met andere woorden: Ik heb die kanker en mag het proces van behandelingen en verwerken doen op mijn manier. Voor mij geen herstel en balans programma, past niet bij me. Taborhuis wel. Voor mij zolang mogelijk doorgaan met mijn werk, nu moet ik stoppen, maar wel in een fase van mijn behandeling waar dit voor mij goed voelt. Ik ben blij dat ik het 13 maanden van ziek zijn, heb kunnen volhouden, het heeft me veel gegeven. Ik weet ook, dat als ik weer aan het werk ga betere afspraken moet maken over de invulling van mijn uren. Dat is mijn leerpunt. Al met al een enorm leerzame middag.

Geen opmerkingen: