zondag 25 december 2011

1e Kerstdag

Vanmorgen eerst naar de fysio, waar beleef je het, dat je op 1e kerstdag naar de fysio gaat. Het gaat heel goed met mijn arm en benen.
Waar vind je zo´n praktijkruimte. Ook zij we wezen zwemmen en snorkelen in ons eigen getijdebad.
Vanmiddag ook naar de Evangelische Gottesdienst in Costa Teguise. We waren wel met 10 man in de kerk, maar het voelde heel goed. Het was erg informeel, Mieke was ook mee en we kregen een speciale begroeting, het was ook een verdubbeling van het aantal bezoekers van vorige week zondag. Het voelde zo goed en vertrouwd: met kerst naar de kerk. De dienst is in andere taal dan je eigen taal. Bijzonder vind ik het dat het toch zo eigen is. Ik vond het heel fijn dat de geloofsbelijdenis uitgesproken werd, gezamelijk. Bij ons in de kerk komt dat maar sporadisch voor. Het is dan fijn dat je je eigen geloofsbelijdenis mee kan doen in je eigen taal. Ook de zegen aan het eind van de dienst is zo hetzelfde als in je eigen kerk. Al met al blij dat we gegaan zijn.
Vanavond lekker aan de kaasfondue. Dit jaar niet uit een zakje, maar zelf gemaakt met alle beperkingen hier van soort kaas etc was het heel goed gelukt en hebben we samen zitten te smullen. Ik voel me heel rustig

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi Anjo en Harry

Heb ik het goed begrepen, dat jij
vandaag jarig bent? Van onze kant in ieder geval van harte gefelici-
teerd,en wensen je veel gezondheid
in je nieuwe levensjaar (en geluk met Harry) Wij wensen jullie nog een paar fijne vacantiedagen en een
goede terugreis(nog even niet aan denken)

een hartelijk groet vanuit de
Oraniƫnburg Teuni en Herman