dinsdag 27 december 2011

Jarig

Vandaag vierde ik mijn 51e verjaardag. Een dag met een lach en een traan. Vanmorgen wakker gekust door mijn man met het gezang Lang zal ze Leven. De tranen kwamen, het voelde zo dubbel. Daarna op weg naar mijn dagelijkse fysiotherapie. Normaal als ik kom doe ik de poort open en loop door naar de praktijkruimte. Vandaag deed ik de deur open en stond de deur van het woonhuis open. Petra en Migael stonden in de keuken en zongen mij toe. De champagne stond klaar. Het allermooist was het kadootje. Een zorgensteen. Een prachtige steen die je zorgen wegneemt. Daarbij hoor een verhaal. Een verhaal dat ik krijg in het Nederlands. Ontroerend. Terugkomend thuis was er onze zwitserse buurvrouw, die een bakje met lekkere dingen en een Bach doosje met kracht voor mij had. Hapjes gemaakt voor vanavond. Daarna heerlijke tapas gegeten in Arietta. Ondertussen de kinderen gesproken, ik mis ze erg op een dag als vandaag, maar ja ze zeggen zelf ook: we zijn niet uigenodigd. Bijzonder was ook dat vandaag de zon zo sterk mijn slaapkamer in scheen. Vanaf half 5 kwamen mijn gasten. Miqael en Petra, Mieke, Kees, Job en Lenie. Ik krijg een tegoedbon voor de sauna. Ja als je vliegt met Rynair dan is elke gram er 1............. en is een tegoedbon heel prettig. Van Kaatje en Jean-Marc krijg ik een prachtige ketting met een steen die symbolisch staat voor kracht. Sybilla onze buurvrouw voert een flamingo dans voor mij uit. Zelf vond ik het toch belangrijk een woordje te zeggen en vooral Jean-Marc en Migael te bedanken voor wat zij mij als extra hebben gegeven deze afgelopen weken. Har en ik hebben een wensballon gekocht in Teguise, die hebben we met z´n allen op laten gaan, een heel bijzonder gezicht. Ik kijk met een heel warm gevoel terug op deze verjaardag. Foto´s volgen. Ook heb ik veel smsjes en felicitaties via facebook, mail en blog ontvangen. Ook dit doet mij enorm goed.

1 opmerking:

Anoniem zei

Lieve Anjo, wij vonden het heel bijzonder om gisteren jouw verjaardag te mogen meevieren. Heel gezellig en lekkere hapjes. Je straalt op je 51ste! Kaatje en Jean-Marc