zaterdag 17 december 2011

Eerste week zit er al weer op

Onze eerste week zit er al weerop. De tijd vliegt voorbij. We laten ons meevoeren met het ritme van de dag. Niets moet, behalve elke dag naar de fysio. Ik heb veel minder pijn dat een week geleden. De pijn in mijn arm komt voornamelijk door de verkleving van mijn schouderblad. Dit is goed te verhelpen. Ook gaat het met mijn benen beter. Ik had nog veel last van droge huid onder mijn voeten tgv de huidinfectie die ik heb gehad. We waren in Costa Teguise om heerlijke tapas te eten, toen we Dr. Fisch tegenkwamen. Een half uur door de visjes aan mijn voeten laten knabbelen en mijn voeten zijn weer als nieuw. Ik denk dat ik helemaal herboren terugkom in Nederland. Ik denk ook veel na als ik op mijn bedje lig en luister en kijk naar de zee. Ik merk dat ik vooral bezig ben met nadenken over de toekomst en dan bedoel ik de toekomst op korte termijn. Lukt het weer om meer te gaan werken? Kan ik straks weer wandelen op de manier die ik graag wil, ga ik bij de groep mensen horen die last blijven houden van vermoeidheid? etc. etc. Niet de controle hebben over dingen, dat vind ik erg moeilijk. Vanmiddag hebben we zitten te praten met mensen, waarvan hij ook erg ziek is geweest dat is al weer wat jaren geleden. Het deed me veel om hun te horen praten, door de tijd heen te leren accepteren, dat je bepaalde zaken niet kunt veranderen, maar wel naar de mogelijkheden kan kijken, die er wel zijn. Er ging zo'n rust vanuit, dat het mij ook vertrouwen gaf, zo hoe weet ik niet, maar alles krijgt wel een plekje. Mooi vond ik ook om te bemerken dat Har zijn gevoelens uitsprak wat alles met hem deed. Ik voel me hier ook heel rustig, kan weer lezen, heb al 3 boeken uit. Onderstaand wat foto's van ons huisje. Het meest linkse is ons huisje.

Geen opmerkingen: