zondag 4 september 2011

Genieten en opladen

We genieten volop. Het is heerlijk om even niets anders aan je hoofd te hebben dan: wat gaan we vanavond eten en waar gaan we vanavond eten. Ook wij merken de crisis in Griekenland: afgelopen week is er voor de 3e keer in 2 jaar een belastingverhoging direct ingaande: het houdt in dat we voor hetzelfde eten als gisteren 10% meer betalen. Voor ons is het maar voor 10 dagen, maar als je de verhalen hoort van de mensen hier op Kreta, hoe duur hun bestaan is geworden, raakt je dat wel. Elke dag warmte, zon en strakblauwe lucht. Elke dag zwem ik mijn baantjes, ik houd het nu 35 minuten vol!!! Gisteren met excursie mee geweest naar markt in Heraklion. Het was er warm, maar wel leuk. Je bent dan toch bezorgd om je arm: hoe houd die zich. Hij werd dikker, maar thuisgekomen en na afkoeling op mijn plat du jour (dit is een gaatjesluchtbed, waarop je heerlijk kunt dobberen in een laagje water, zo genoemd door vriendje in Valensolle vorig jaar: hij zei steeds het is echt een plat du jour: het kippetje ligt erop, dat was ik) slonk mijn arm weer. Je voelt dat je oplaadt en uitrust. Aan de andere kant is het ook zo dat je veel tijd hebt om na te denken over wat er allemaal gebeurd is sinds januari en hoe lang het nog duurt voordat je klaar bent. De tranen komen dan. Het maakt je verdrietig: de prijs is zo hoog die je moet betalen om te proberen de kanker te overleven. Ook besef je dat nooit meer de oude Anjo zal worden. Je bent ook labieler. Gisteren na de excursie naar Heraklion zei de reisleidster: we zeggen hier op Kreta: geniet van uw aankopen in goede gezondheid, dan zijn er bij mij de tranen al weer. Ze maakte het nog erger door te vertellen dat Analipsis, het plaatsje waar we zitten, hemelvaart betekent . Gelukkig zijn de genietmomenten met elkaar er meer dan de labiele momenten en blijf ik een positieve instelling houden en halen we alles uit deze vakantie wat mogelijk is
<

1 opmerking:

Anoniem zei

Wat zie je er goed uit op de foto's! Wat maakt het uit dat er tranen komen, dat is goed! Geeft lucht en ruimte......!
Dikke kus je zus!