woensdag 31 augustus 2011

Heerlijk we zijn op Kreta

Gisteren eerst nog naar de crematie. Bijzonder om je ex-schoonzus weer te zien en te spreken en wat voelde het goed en vertrouwd. Je beseft ook zo goed wat zij moet voelen. Ook haar ouders weer gezien na heel veel jaar. Er waren weer eens problemen met de NS. Er werd door Jilt beslist dat hij mij op zou halen in Eindhoven in plaats van Sittard. Zo doortastend: is dat mijn kind, heel hartverwarmend om dit te ervaren hoe hij en Krista er voor mij waren. Ook bij mij bleven. Hiske die vrij voorin zat in het crematorium en mij met een kushand toewierp.
Wat ben ik toch blij met die kinderen van mij. Wat een wijsheid hebben ze in zich. Met de trein van Sittard naar Zaandam, Har sloot in Utrecht aan. Een heerlijke avond gehad bij P en W. Ze hadden alles al in Griekse stijl: OESO, Griekse muziek en Grieks eten. Ook dit geeft je een enorm warm gevoel, wat kun je toch blij zijn met mensen om je heen. Vannacht door hun naar Schiphol gebracht. De reis ging goed. Hadden geboekt bij nooduitgang, was in mijn situatie heel fijn. Mijn arm heeft zich goed gehouden tijdens de vlucht en ook erna. Een enorme opluchting. We hebben een heerlijk appartement, de plek is helemaal zoals we gehoopt hadden. Ik ben heel moe, maar het voelt zo goed. Zitten nu bij de Poolbar, gewoon in een dun jurkje. Wat doet mij/ons dit goed: zon, warmte en strakblauwe lucht. Het was wel een drempel om bij het zwembad te gaan liggen in mijn badpak, je ziet in mijn huidige badpak en door de tape en mijn korte haartjes toch echt wel wat er met mij aan de hand is. Aan de andere kant heb ik ook al hele positieve reactie hierop gehad: stel wat in gezondheidszorg werkzaam is en dus ook snel besefte wat er aan de hand is. Hier zijn zonder dat ik de confrontatie aan hoef met mijn kanker is utopie. Genieten doe ik/wij nu al volop. Ik heb vanmiddag gezwommen. Wat voelde het lekker: ontspanning in mijn arm en het ging goed.

1 opmerking:

Anoniem zei

Fijn om te lezen. Geniet van de zon, de rust en elkaar!
kus je zus.