zondag 8 mei 2011

De verwoestende werking van chemo

De bijwerkingen van de nieuwe chemo zijn even wennen. Je levert steeds een stapje verder in. Wat een rotspul is het toch. Vind zelf dat ik nu echt zo'n chemospook koppie heb. Heb veel last van mijn buik, lijkt wel of ik zwanger ben van een olifant. Ook voelt het of mijn lijf helemaal beurs is van de spierpijn.
De dexamethason die ik 3 dagen moest slikken vond ik niet echt leuk omdat je er niet van slaapt, raar is het dat je niet moe bent, maar gewoon klaar wakker bent.
Wist je dat de koekoek al om 04.15 zijn gezang begint? Je dan om 09.00 uur geen koekoek meer kan horen? Het blijft al met al wel goed te doen. Ik vind het een sport om steeds binnen mijn grenzen te bekijken wat ik nog wel kan doen en daardoor alles kan doen wat ik graag wil. Kan ook zo genieten van kleine dingen. De afgelopen dagen lekker aspergemenu gemaakt voor Tineke en Aad van wie ik de Reiki behandelingen krijg op de camping, was blij dat ik wat terug kon doen en dat het eten in de smaak viel. Gisteravond wezen klaverjassen bij Rina en Hans. Op de fiets naar Bennekom, ging ook goed alleen iets langzamer fietsen. Ik merk dat ik heel veel behoefte heb aan punten om naar uit te kijken, waar ik me aan op kan trekken. Er zijn er best veel. Eerste 2 weken van juni vakantie houden op de Vrijgaard. Eerst had ik zoiets ik laat de vakantie vervallen, ik werk al zo weinig. Nu denk ik onzin, als ik niet ziek zou zijn geweest, zou ik heel de maand juni vrij zijn geweest. Bedacht had ik deze week elektrische fietsen te huren, dan kunnen we heel veel doen zonder dat het veel energie kost. 11 juni gaan we naar Andre Rieu in de Arena, kaarten gewonnen bij de postcodeloterij. Na mijn laatste chemo gaan we naar Soldaat van Oranje en pakken we paar dagen Leiden. Tot slot nog in het vooruitzicht Lanzarote in december.................... Al met al veel om naar uit te kijken.

1 opmerking:

Anoniem zei

Ha An,
Goed om weer van/over je te lezen. Wij waren een weekje op Kefalonia (Griekenland), dus het was niet erg opgevallen dat je weinig geblogd had ;)
Fijn dat je toch allemaal prettige dingen hebt om naar uit te kijken en die voor afleiding zorgen. Het is shit dat je lijf je steeds minder toestaat, maar het is voor het goede doel! Goed dat je binnen je mogelijkheden geniet.
Sterkte maar weer,
groetjes, Philipine