dinsdag 3 mei 2011

Spannende dag geweest

Gisterochtend bloed geprikt. Leukocyten waren te laag (witte bloedcellen) Normale waarde voor een gezond mens ligt tussen 4-11. Om een chemo door te laten mogen gaan, moet de waarde minimaal 3.1 zijn, maar bij mij was het maar 2. Balen dus. Wilde de nieuwe kuren zo snel mogelijk gehad hebben. Afgesproken werd om vanmorgen vroeg nog een keer te prikken. Tot vanmorgen had ik dus geen zekerheid of de kuur door zou gaan niet, niet makkelijk voor een planner als mijn persoontje. Gelukkig was het gisteren heel gezellig met de kinderen om te gourmetten en gaf dat een hoop afleiding.
Toch maar even de acupuncturist gebeld, had zij nog een suggestie, van haar heb ik al poedertjes en pillen die de aanmaak van bloedcellen stimuleren. Zij adviseerde om toch maar even de dosis te verdubbelen, je zal het geloven of niet. Vanmorgen was er sprake van een waarde van 7, zo hoog is die nog niet geweest tijdens de kuren.............. Kon dus toch starten met mijn 5e kuur, vind dit best wel klinken en nog maar 3 chemokuren voor de boeg.......... Het prikken wilde weer niet en wordt steeds vervelender, gelukkig na 3 keer was het raak. Alles werd heel langzaam toegediend om zoveel mogelijk een allergische reactie eventueel te voorkomen. Om 16.00 uur konden Harrie, Hiske en ik het ziekenhuis verlaten, een lange dag sinds 8.00 uur vanmorgen. Voordeel was wel dat ik ook nog een lunch kreeg, maar ja zonder kroketje, dus Hiske en Harrie zijn er toch maar voor mij even eentje gaan halen in het personeelsrestaurant, want die hoort erbij. Voel me goed hopen dat het zo blijft. Helaas vannacht niet kunnen slapen, kan door de dexamethason komen, die ik 3 dagen moet slikken, heb hier nu maar weer een slaapmiddel voor gekregen, paste er nog net bij in de beautycase, die weer vol met pillen mee is naar de camping.
Al met al heel opgelucht dat ik deze nieuwe kuren ook weer heb gehad. Pas de 26e de 6kuur!

1 opmerking:

imke_avanti zei

He zus,
Net terug van een weekje Zakynthos waar ik je weblog niet heb kunnen lezen.
Vooral je schrijven over eerste paasdag en dan vooral het U zij de Glorie erbij raakte me diep!
Ik kon het op Paaszondag niet meezingen.......!
Fijn dat de vijfde kuur toch is doorgegaan, nu maar hopen dat je hier ook weer relatief goed op reageerd!
kus van je zus,