maandag 18 juli 2011

Het ziekenhuisleven is wel wennen. Het liggen met 3 andere mensen is echt niets voor mij.
Ik loop vaak te mopperen op Har, dat hij zo ligt te snurken, als ik weer naar huis ga, lijkt het me een genot om maar 1 persoon te horen te snurken. Ik lig op een 75+ zaal.
Zo weinig privacy, brrr. Slapen lukt helemaal niet.Gelukkig zijn de verpleegkundigen schatten. Vanmorgen ben ik naar de kerk geweest met bed en al. Vreemd om zo door Rijnstate gereden te worden, terwijl je normaal er voor je werk loopt. Het was een fijne dienst. Het doet me dan goed om de vertrouwde dingen te zien zoals de Paaskaars. Ik had gisteren al een liturgie gehad. Vanmorgen kwamen ze me ophalen en kreeg ik een nieuwe, ik vertelde, dat ik er al één had.
Het antwoord van de vrijwilliger was, nee mevrouw u moet deze nemen, dan kan de vrijwilliger die u terugbrengt zien waar u ligt. Mijn antwoord dat ik dat zelf prima kon aangegeven werd niet op prijs gesteld. Maar Anjo laat zich niet uit het veld slaan. Eenmaal in de kerkzaal ging de liturgie met kamernummer onder de dekens. Aan het eind van de dienst werd ik weer teruggebracht en zag men geen kamernummer, het gaf mij een beetje genoegdoening om te kunnen zeggen: u kunt mij brengen naar A6 kamer 109.
Ik heb wel bewondering hoe alles rondom de viering georganiseerd is en dat allemaal door vrijwillgers. Raar is het ook dat je vorige week nog aan het werk was (gelukkig is het rooster klaar en alles rondom de vakanatiekracht geregeld) , vrijdag overdag nog lekker op de camping en niet gedacht dat je de nacht in Rijnstate zou doorbrengen. Echt beter ga ik me nog niet voelen. De koorts is wel gezakt naar 37,5 , maar kan ook mede komen door de 4000 mg paracetamol die ik per dag krijg. Ik krijg nog steeds antibiotica per infuus. Helaas gaan mijn bloedwaarden er niet echt op voorruit. De leuco’s zitten nog steeds op 1,4. Ook duiden de waarden er op dat er nog steeds sprake is van een infectie in mijn lijf. Morgen is het gelukkig maandag, dan gaat het ziekenhuiswereld weer echt draaien en verwacht dan een arts te zien. Gelukkig ook bezoek gehad de afgelopen dagen anders zijn de dagen helemaal zo uitzichtloos. Ik tik dit op de laptop , helaas nog geen internet in Rijnstate. Har zet het vanavond thuis op mijn weblog.

Geen opmerkingen: