maandag 9 januari 2012

Intensieve dag

Het luie leventje is echt voorbij. Vanmorgen eerst wezen zwemmen, daarna naar Arnhem voor mijn eerste afspraak bij het Taborhuis. Het traject wat we nu gaan inzetten, daar heb ik een fijn gevoel bij: Haptomonie, Yoga en medidatie, creatief en reintegratie en werk. Het klinkt heel veel, maar er is een hoop gebeurd met mij en weet zeker dat dit mij heel goed zal doen en een goede balans zal geven tussen mijn gevoel en rationaliteit. Gisteren hadden we nieuwjaarsreceptie op de Vrijgaard, de manier waarop ik omga met mijn kanker werd in de toespraak van de voorzitter apart genoemd. Zelf vind ik de manier waarop ik het doe heel gewoon, pratend vanuit je rationalisme, maar als je over je gevoel na gaat denken, weet je het eigenlijk niet zo goed wat je voelt over alles. Vanmiddag had ik ook telefonisch consult met de bedrijfsarts. Zaterdag kreeg ik opeens een brief van de Arbobunie dat ik afspraak heb met andere bedrijfsarts. Dat gaf me geen prettig gevoel. Het blijkt dat mijn bedrijfsarts niet meer werkt voor de Arbounie. Wat kan je verwachten? Het was een goed gesprek, maar werd er ook een beetje verdrietig van. Hij vindt dat ik nu eerst energie moet steken in herstel ook door middel van de begeleiding die ik van het Taborhuis krijg en nog even moet wachten met uitbreiding van 2 naar 3 dagdelen. Mijn motivatie om van 2 naar 3 dagdelen te gaan vond hij niet de juiste. Heeft niet te maken met wat ik aankan, maar het feit dat ik zo graag wil en natuurljk oh zo graag de touwtjes in eigen handen wil houden. Rationeel weet ik dat hij gelijk heeft, gevoelsmatig is het even heel erg slikken. Over 2 weken heb ik persoonlijk gesprek met hem en gaan we verder praten. Vanmiddag ook nog even bij Jaap Meijer geweest, mijn predikant, waar ik eens in de zoveel tijd even ga bijpraten. Lekker op mijn scheurmonster ( fiets met trapondersteuning) naar Bennekom. Om 17.45 uur was ik thuis, alles donker............Ja dat heb je met een werkende man, is wennen maar wat is het fijn dat hij weer werk heeft. Vandaag ook een aftelklok op mijn Blog gezet (met hulp vanaf Lanzarote) : nog maar 100 dagen, dan ben ik klaar......................

1 opmerking:

Anoniem zei

Je ebt een goede arbo arts!
Je scrijft nog 100 dagen, ik lees nu al weer 99 dagen.
et is goed om af te tellen!
kus van je zus!