zondag 15 januari 2012

Weekend

Wat voelt het toch anders om samen weekend te hebben in plaats van naast iemand te leven voor wie elke dag gelijk is. Zaterdag zijn Hans en Rina komen eten, Rina was 7/12 klaar met haar chemo, reden om ze uit te nodigen om te komen eten. Alles in versnelling 1 gedaan. Resultaat: een heerlijk 3 gangen menu, waar ik zelf ook nog van kon genieten. Pompoensoepje met Chorizo, varkenshaas met gorgonzola met een stampotje van rucola en als toetje appelcrumble. Het voelt zo fijn dat ik dit weer kan, ook al doe ik het op andere manier, het resultaat is er niet minder om. Vandaag was het Eenheidszondag. Ik vind dit altijd een bijzondere zondag. De verwevenheid van kerken. Zeker omdat Har van Katholieke afkomst is en ik belijdend lid ben van de PKN. Vandaag was er dienst in "mijn" kerk met mijn eigen wijkpredikant en de pastor van de Katholieke kerk. Hans en Rina gingen ook mee. Het was een hele indrukwekkende dienst. Wat ik ook vandaag weer zo enorm ervaren heb is de rust die er in me is. Op één of andere manier ervaar ik een stukje acceptatie van de kanker die me me overkomen is en voel ik me ook best rijk wat ik door de kanker allemaal gekregen heb. Daar blijft voor mij het levensverhaal van Jean-Marc ook een rol in spelen. Kijk wat je nog wel kunt en doe er wat mee.

Geen opmerkingen: