zondag 22 januari 2012

Weer een aantal hobbels genomen

Vrijdag is Har geslaagd voor zijn praktijkexamen , hij is nu officieel taxichauffeur, we zijn er erg blij mee. 's avonds uit eten bij de Plantage in Ede met kortingsbon uit de krant. Het was gezellig en erg lekker eten. Het was het weekend van de kortingsbonnen en de koopjes. Zaterdag zijn we naar een ander bed wezen kijken in Amersfoort. We hebben de knoop doorgehakt en gaan nu voor een bed van 180 X 200 cm , comforthoogte (oftewel seniorenhoogte) en 2 aparte dekbedden. We hebben nu bed van 140 cm en dat geeft erg veel problemen met mijn arm. Ik vond het geen gemakkelijke beslissing. We hebben een goed bed en door die k.. kanker moeten we nu iets anders en val je in de senioren categorie. Gelukkig ook weer leuke aanbieding 4 dekbedovertrekken voor de prijs van 1. Vannacht weer heel slecht geslapen en dan ben je toch wel erg blij dat je donderdag een ander bed hebt. Vandaag ook weer een hobbel genomen: we zijn voor het eerst naar de Sauna geweest sinds mijn amputatie. Ook dit vond ik best moeilijk. In september abonnement voor 6 maanden genomen op maandblad Gezond: hier kreeg je 2 toegangsbewijzen voor de Veluwse Bron bij, het blad heb ik maar op de koop toegenomen. Je bent naturist en gewend om bloot te lopen op de camping of op vakantie, maar een sauna is toch iets anders. Voor mijn gevoel is er verschil tussen naturisten en mensen die een sauna bezoeken. Ik ervaar bij het naturisme veel meer acceptatie van het feit zoals je bent. In de sauna vandaag voelde ik me meer bekeken en hadden de blikken iets van medelijden in zich. Gelukkig wende het snel en kon ik ook de knop omzetten: zo van jullie kijken maar, dit ben ik met 1 borst en ik leef nog omdat mijn kankerborst eraf is. 1 vrouw bleef wel heel lang staren, ik ben toen terug gaan staren, het hielp gelijk. Bijzonder was ook wel dat ik juist vandaag een collegaatje tegen het lijf loop daar die ook een amputatie heeft gehad. Al met al heb ik een hele mooie dag gehad en ben ik best wel een beetje trots op mezelf dat ik deze hobbel ook genomen heb.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

je bent een kanjer!

Anoniem zei

Mooie beeldspraak `hobbel genomen`.

kus van je zus