woensdag 24 augustus 2011

Ups en Downs

Beetje rare week. Maandag bij Fysio geweest, pijn in mijn arm zondag komt waarschijnlijk door de warmte van die dag. Wat ik voor de rest voel aan mijn arm is "normaal" in mijn situatie. Op mijn vraag hoe lang ik nog last houdt van mijn arm was haar antwoord: lang.......... daar kon ik het weer even mee doen. Het geeft me een goed gevoel om met haar bezig te zijn om mijn arm zo goed mogelijk klaar te maken voor de bestralingen. Oefenen en nog eens oefenen. Ik kan inmiddels mijn handen onder mijn hoofd leggen. Maandag ook aanvaring met de buurvrouw voor de zoveelste keer over de keffende honden. Ik kreeg de opmerking naar mijn hoofd dat ik mijn huis moest gaan schoonmaken en Har was een mongool. Normaal lach je hierom en leg je het naast je neer. Nu ben je toch labieler en maakt het je verdrietig: je zou zo graag iets willen doen in huis. Maandagvond een hele lieve sms van Jilt en Krista uit Finland, dat geeft je weer een oppepper. Dinsdag naar His geweest. Myrthe en haar moeder waren er ook, leuk en gezellig. Helaas kreeg zij toen ook bericht dat haar nichtjes weer op weg waren naar hun vader, hij gaat nu heel hard achteruit. Pas 56 jaar oud. Het raakt mij diep. Aan de ene kant het feit wat kanker toch voor k.. ziekte is en hoe kwetsbaar jezelf bent. Aan de andere kant het verdriet bij je eigen kinderen, bij de kinderen van hem en denk ik ook veel aan mijn ex-schoonmoeder. Wat een verdriet voor een moeder als je 2 zoons hebt die zo ziek zijn. Daarnaast vergeet ze mij ook niet belt of stuurt ze me kaartjes.
Vandaag naar de KNO arts geweest, hij was tevreden, volgens hem was het in mijn neus de vorige keer een bloederig geheel, maar nu zag het er allemaal een stuk beter uit. Je voelt dan de opluchting dat heb ik niet meer want de chemo is voorbij. Vanmiddag ook bij Roses geweest ( nee niet restaurant aan de Rijnkade)heb daar een sensiform top gekocht. Echt een super iets. Is ontworpen door een borstkankerpatiƫnte. Het is een top en BH ineen. Je voelt er niets van, maar heeft wel de werking van een BH. Ik voelde me er heel vrouwelijk in. Morgen weer voor de Herceptin kuur, voelt ook een beetje dubbel, weet dat doordat Herceptin er is je kansen een stuk beter zijn, maar je wilt eigenlijk niet meer geconfronteerd worden met de dagbehandeling waar je al die tijd chemo hebt gehad. Dat wil je afsluiten.
Volgende week 2 weken vakantie, alleen maandag nog 1 consult bij Radiotherapeut dan bijna 2 hele weken niets. Heerlijk, al weten we nog niet wat we gaan doen.

Geen opmerkingen: