vrijdag 12 augustus 2011

Weg met de waterballon

Vanmorgen naar de mammacare-verpleegkundige geweest. Het was heel fijn. Alle tijd om je verhaal te doen en je voelt je serieus genomen. Er is 250 cc vocht weggenomen uit mijn waterballon, dus die ben ik even kwijt. Mijn arm wordt wel dikker, reden voor de verpleegkundige om toch nu al te adviseren: lymfedrainage, ook gezien het feit dat de bestralingen er nog aankomen.
Ze heeft me ook aan andere prothese geholpen die in ieder geval iets beter zit. Met prothese op de terugweg naar huis zijn har en ik even het dorp in geweest. Even iets anders. Ook noodzaak omdat door mijn amputatie en het feit dat ik voorlopig nog geen echte prothese kan dragen ik niet al mijn kleren aankan.
Het was even heel moeilijk en confronterend. Aan de ene kant de confrontatie met de spiegel en die maffe bh met wattenvulsel aan de andere kant het feit dat je steeds moet kijken naar hooggesloten kleding. Uiteindelijk heb ik 2 vesten gekocht en een mooi shirt waar ik me heel vrouwelijk in voel. Na het winkelen zat mijn nieuwe prothese zowat op mijn rug, dus of het ooit wat wordt met die protheses, ik weet het niet.

Geen opmerkingen: