woensdag 9 februari 2011

07-02-2011 Stand van zaken

Een fijn weekend achter de rug. Zaterdag zijn Jilt en Krista geweest, was fijn om te voelen en ervaren hoe ze ervoor me willen zijn. Van Har boek gekregen wat ik al lang wilde hebben. Zondag naar de sauna even ontspannen. Ook even zitten te janken, weer die onzekerheid kan/mag ik nog wel naar de sauna tijdens de chemo. Je wereld is zo onzeker. Eten en boer zoekt vrouw kijken bij Hans en Rina. Raar dat Rina dinsdag naar het ziekenhuis moet voor mammografie en echo . Vind mij met het totale feestpakket in het vooruitzicht geen bemoedigend voorbeeld voor haar. Tineke aan de telefoon gehad. Onvoorstelbaar weet nog zo goed dat zij vorig jaar belde dat ze een mammaca had , terwijl mijn uitslag goed was. Hoe anders is het nu . Zij klaar met haar behandelingen, maar wat is klaar......... je bent en blijft kankerpatient. Het is heerlijk om met haar te bellen. Veel hebben we samen al gedeeld. Zij heeft aan een half woord voldoende en beseft wat ik mee maak. Vanmorgen naar de oncoloog internist. 8 chemokuren i.p.v de 6, die ik voor ogen had. Van het weekend nog de hoop dat de chemokuren eind mei verleden tijd zijn en dat we misschien toch nog even naar Valensole kunnen in juni, die hoop is nu voorbij. Wil nog zo graag 9 juni op de Alpes d' Huez staan, als Har zijn zoon ter nagedachtenis aan zijn moeder hem 6 keer op gaat. De camping hebben we al gereserveerd, het zou voor mij veel waarde hebben om daar te kunnen staan met al die mensen die gaan voor de strijd tegen de kanker. Morgen naar de oncologieverlpleegkundige en horen wanneer ik kan starten. Ook gaan we mutsjes passen en halen in Arnhem. Veel vragen: mag ik zwemmen, mag ik in de zon etc etc. Ik vind het heel fijn dat naast Har ook Hiske morgen meegaat. Ik ervaar hoe bijzonder het is om een dochter te hebben. Vanmiddag naar de bedrijfsarts. Het doet wel wat met me als ik in zijn brief lees dat ik vanaf week 7 zware medische behandelingen ga ondergaan, waardoor ze forse beperkingen zal hebben ten aanzien van energie. Gaat dit wel over mij????? Afspraken die ik met hem maak zijn: week van chemo niet werken, week 2 en 3 2-3 dagdelen per week zonder hoge werkdruk of krappe deadlines. Ik ben hier blij mee. Ik hoop dat ik op dinsdag en woensdag een stukje kan blijven werken, ik zie dan alle medewerkers van mijn afdeling en zou de or vergaderingen kunnen blijven bijwonen. Het blijft natuurlijk koffiedik kijken, maar het bied mij ook een stukje houvast.

Geplaatst om 08:36 nm Reacties (0)

Geen opmerkingen: