donderdag 10 februari 2011

08-02-2011 We gaan starten



We gaan starten
Heftige dag vandaag. Vanmorgen gesprek met Oncologieverpleegkundige Hiske en Harrie. Niet veel nieuwe informatie, maar wel een startdatum: ik mag a.s. donderdag starten met de eerste kuur. Ik vind het heel spannend hoe ik zal gaan reageren. Het geeft ook een blij gevoel van Yes ik kan tegen de kanker gaan strijden. Onvoorstelbaar wat voor medicijnen ik krijg tegen de misselijkheid. Je merkt dat je in een andere wereld beland: niet meer gezond, maar ernstig ziek. Na bezoek oncologieverpleegkundige zijn we mutsjes uit wezen zoeken. Ik vond dit een heel emotioneel gebeuren, kies nu op dit moment voor mutsjes en niet voor een pruik, die zit bij mij toch nooit goed. Make-up etc heb ik nooit belangrijk gevonden, nu begint de interesse te komen. Vond het bij Tineke zo mooi om te zien hoe ze ondanks de kuren zo mooi kon blijven met haar passende make-up bij haar hoofdbedekking. Hiske gaat donderdag mee naar eerste chemo. Doet me heel veel. Vanmiddag gesprek met Marc over uitzendkracht op PB. Het vloog me aan de controle niet meer zelf over de afdeling in handen te kunnen houden. Nog 1 dag waarop ik alles kan regelen. Ook ben ik blij dat er binnen het ARTI mij de ruimte wordt geboden om op de achtergrond wel de touwtjes in handen te houden om de betrokkenheid bij mijn afdeling en de organisatie te kunnen behouden. Vanavond belde de mammacareverpleegkundige: zij vertelde dat er tijdens de mammacarebespreking vanmiddag en het zien van de MRI er toch fibro-adenomen in mijn andere borst zijn gezien. De verwachting is goedaardig, ik ga daar ook nu van uit. Wel zullen ook hier biopten genomen worden om deze zekerheid te krijgen. Vanavond ook de vergadering van de Vve van ons appartementencomplex. Heb het hier ook aan het eind verteld niet makkelijk, maar hoop ook dat het daardoor voor mensen hier laagdrempeling wordt dat ik kanker heb, wat het voor mij ook makkelijker maak.

Geen opmerkingen: