vrijdag 25 februari 2011

Dagje ziekenhuis, lekker gekookt en haar begint uit te vallen

Wat kan er op 1 dag veel gebeuren. Vannacht goed geslapen tot wel 08.00 uur vanmorgen. Opgestaan en aan het koken gegaan voor vanavond. Menu voor vandaag: Vitello Tonato, Pasta Bolognese en als toetje zelfgemaakte Tiramisu. Afspraak met huisarts van Har, geen verbetering vandaag bellen. Geen verbetering te zien en te merken. Har had zoiets we wachten het weekend af. Ik had geen goed gevoel. Toch de huisarts gebeld. Konden over 20 minuten terecht........Alles aan de kant gezet en gegaan. Hij vertrouwd het ook niet en we worden verwezen naar de SEH met verdenking bloedvergiftiging. Peter en Hannie zouden rond 1 uur op de stoep staan. Kon geen telefoonnummer vinden. Wat nu? Gelukkig was Gerrie bereid om ze op te vangen.
Waren om 11.30 in het ziekenhuis om dit om 16.00 uur te verlaten. Na onderzoeken op de SEH kwamen we bij de reumatoloog terecht. Na onderzoek en vocht afname conclusie: Jicht. Har krijgt nu prednison met colchicine. Paardenmiddel met als doel zo snel mogelijk fit te zijn zodat hij er kan zijn voor mij bij en na de 2e kuur. Naar huis boel aan kant om toch Hannie en Peter te ontvangen, voelde goed en was gezellig.
Helaas merkte ik toch dat mijn haar ging uitvallen, vanavond trok ik de plukken eruit.
Je weet dat het gaat komen, maar toch is het heel confronterend. Morgenavond komen His en Ruurd en gaan we mijn haar er afhalen. Ik ben er toch verdrietig van.
 
Posted by Picasa

 
Posted by Picasa

1 opmerking:

imke_avanti zei

He zus,
Dat is wel confronterend, het uitvallen van je haar!
Toch wel snel, he? Kan je zien wat die chemo ongemerkt toch aanricht!
Dikke kus je zus!